gns.se > Support > SLA
SLA Service Level Agreement
SLA (Palvelutaso Sopimus)
Tämä palvelutaso sopimus säätelee korvausta, jonka asiakkaat, joilla on palvelut Dedikoitu Palvelin, Exchange-sähköpostitilit sekä Co-location, voivat vaatia Global Network Solutionilta, jos Internet-kapasiteetti yhdelle tai useammalle palvelimelle on ollut alhaalla keskeytyksen tai suurten häiriöiden (häiriöaika) vuoksi. Sopimus koskee vain palvelinratkaisuja, jotka on varustettu RAID:lla.
1 Suunnitellut keskeytykset
Suunnitellut keskeytykset ovat keskeytyksiä, jotka ovat välttämättömiä jatkuvan ylläpidon ja palvelun suorittamiseksi Verkkohotellissa/Palvelinhotellissa ja siihen liittyvässä laitteistossa. Tällöin Global Network Solution pidättää oikeuden tilapäisesti keskeyttää palveluiden tarjoamisen sekä rajoittaa saatavuutta Internetin/verkkosivuston/palvelimen osalta. Suunniteltujen ylläpitotoimien aikana ei katsota tapahtuvan käyttökatkosta. Laajasta toimenpiteestä asiakkaalle ilmoitetaan ennen toimenpiteen toteuttamista.
2 Käytettävyysaika
Käytettävyysajalla tarkoitetaan kuukausittaista käyttökatkosta vapaata aikaa prosentteina. Global Network Solution takaa, että asiakkaan verkkosivut/palvelin/sähköposti ovat saatavilla http:n kautta vähintään 99,7 % ajasta jokaisena kuukautena. Taattu käytettävyysaika lasketaan seuraavasti; 24 x kuukauden päivien määrä – aika suunnitellulle ylläpidolle = 100 % saatavuus.
3 Häiriöaika
Häiriöajalla tarkoitetaan aikaa, jolloin IT-palvelu ei ole saatavilla käyttäjille. Lyhyempi palvelukatkos voi esiintyä myös normaalin toiminnan aikana, eikä se oikeuta korvaukseen tai hyvitykseen.
4 Hyvitys ja laskentaperusteet
Jotta hyvitys olisi mahdollinen, asiakkaan on toimitettava kirjallinen pyyntö tästä kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin käyttökatkos palautettiin. Muussa tapauksessa asiakkaan oikeus hyvitykseen raukeaa. Global Network Solution pidättää oikeuden arvioida, onko hyvitys mahdollista. Hyvitys tapahtuu vähentämällä asiakkaan seuraavasta laskusta. Hyvitystä voidaan myöntää enintään 25 % asiakkaan kuukausimaksusta.
Hyvitys tapahtuu seuraavasti; | ||
---|---|---|
Taattu saatavuus: | Hyvitysmalli | Hyvitysmalli |
99.7% | < 99.7% | 5% |
< 99% | 15% | |
< 98% | 20% | |
< 97% | 25% |