gns.se> Support > Allmänna villkor

Yleiset ehdot

GNS Sweden AB
Yleiset Ehdot 2022-06-01

  • 1 Yleistä

1.1 Nämä yleiset ehdot liitteineen ovat voimassa 1. kesäkuuta 2022 alkaen ja ne kumoavat aikaisemmat yleiset ehdot. Nämä ehdot säätelevät suhdetta täysi-ikäisen luonnollisen henkilön tai oikeushenkilön (Asiakas) ja GNS Sweden AB:n (GNS) välillä.

  • 2 Sopimus

2.1 Sopimus katsotaan syntyneeksi, kun Asiakas on tehnyt tilauksen palvelusta tai tuotteesta ja GNS on vahvistanut ja hyväksynyt tilauksen. GNS:llä on oikeus tehdä tavanomainen luottotieto tarkastus Asiakkaasta.
2.2 Asiakas katsotaan tehneeksi tilauksen palvelusta/tuotteesta;

  1. Täyttämällä erityisen tilauslomakkeen, joka lähetetään GNS:lle postitse, tai
  2. Kun asiakas tilaa palvelun/tuotteen; sähköisesti verkkosivustolla (www.gns.se), sähköpostitse, postitse tai
  3. Kun asiakas tilaa palvelun/tuotteen suullisesti tai muuten tekee erityisen sopimuksen GNS:n kanssa.

2.3 Nämä yleiset ehdot ovat ilman poikkeuksia osa sopimusta osapuolten välillä. Niissä tapauksissa, joissa sopimuksessa tai sopimukseen liittyvissä liitteissä on erityisiä sopimusmääräyksiä, jotka poikkeavat näistä yleisistä ehdoista, erityiset sopimusehdot menevät yleisten ehtojen edelle.
2.4 Sopimus on voimassa siitä päivästä, jolloin sopimus on allekirjoitettu molempien osapuolten toimesta, tai kun tilaus on hyväksytty ja vahvistettu GNS
ä, tai muuten sillä hetkellä, kun palvelu on avattu käytettäväksi, mikäli se tapahtuu aikaisemmin, yhden (1) vuoden ajan. Ellei sopimusta irtisanota oikea-aikaisesti kohdan 2.5 mukaisesti, sopimus jatkuu automaattisesti yhdellä (1) vuodella kerrallaan.

2.5 Sopimus on irtisanottava kirjallisesti ja se on toimitettava osapuolelle viimeistään kuusi (6) kuukautta ennen sopimuskauden päättymistä. Sopimus lakkaa olemasta voimassa kaksitoista (12) kuukautta siitä, kun irtisanominen on tullut GNS
tietoon. Mikäli Asiakas irtisanoo sopimuksen ennenaikaisesti tai sopimuksen etukäteisratkaisun seurauksena, Asiakkaan on maksettava GNS
jäljellä olevat kuukausimaksut sopimusajalta. Sopimuksen ennenaikaisessa irtisanomisessa GNS
ä on myös oikeus veloittaa Asiakkaalta hallintomaksu voimassa olevan hinnaston mukaan.

2.6 GNS
ä on oikeus purkaa Sopimus, jos Asiakas on maksuhäiriöiden kohteena, asetettu konkurssiin, aloittaa sovintomenettely, keskeyttää maksunsa tai muuten voidaan olettaa olevan maksukyvyttömyydessä, tai jos GNS
arvion mukaan on voimakkaita syitä olettaa, että kauppahinta tai kuukausimaksu yms. ei voi olla maksettavissa. GNS
ä on myös oikeus näissä tapauksissa pidättää toimitus tarjoamastaan palvelusta tai sen osasta, kunnes Asiakkaalta on annettu riittävä vakuus.

  • 3 Palvelu

3.1 Palvelu tarjotaan sen mukaan, mitä on kirjallisesti sovittu tai muuten säädetty yleisissä ehdoissa tai liitteissä. GNS:llä on oikeus tehdä lisäyksiä, poistaa tai muuttaa sovittuja palveluja milloin tahansa, edellyttäen, että lisäykset tai muutokset eivät aiheuta Asiakkaalle olennaista haittaa.
3.2 Asiakkaalle on ilmoitettava vähintään yksi (1) kuukausi ennen GNS
ilmoittaman muutoksen voimaantuloa, mikäli muutos on haitallinen Asiakkaalle. Tämä voidaan tehdä ilmoittamalla asiasta verkkosivustolla. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus, mikäli muutos ei ole vähäinen tai muuten aiheuttaa Asiakkaalle merkittävää haittaa. Irtisanominen astuu voimaan muutoksen voimaantulopäivänä.

3.3 Asiakkaalla ei ole oikeutta esittää muita seuraamuksia GNS
muutoksista kuin mitä on mainittu kohdassa 3.2.

3.4 GNS
ä on oikeus milloin tahansa muuttaa ohjelmistoa ja laitteita ja/tai asentaa uusia julkaisuja ja versioita GNS
tarjoamista palveluista.

      • 4 Toiminta ja ylläpito

4.1 GNS sitoutuu aloittamaan vikakorjauksen välittömästi vika-ilmoituksen jälkeen, jos kyseessä on käyttökatko tai muu liikenteen estävä vika. Vika-ilmoitus on tehtävä tukeen, ensisijaisesti sähköpostitse tai puhelimitse klo 09:00–18:00. GNS ei ole vastuussa käyttökatkoista, jotka kokonaan tai osittain johtuvat asiakkaasta, vikoja, jotka ovat GNS:n hallinnan ulkopuolella, tai vioista, jotka johtuvat GNS:n alihankkijoista tai toimittajista.

4.2 Mikäli vika voidaan kokonaan tai osittain jäljittää asiakkaalle tai muulle, josta asiakas on vastuussa, on GNS:llä oikeus korvaukseen asiakkaalta. GNS:llä on tällöin oikeus veloittaa asiakasta tehdyistä töistä voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

4.5 GNS suorittaa jatkuvaa ylläpitoa ja palvelua verkkohotellille/palvelinhotellille sekä siihen liittyvälle laitteistolle. Tällöin GNS:llä on oikeus keskeyttää palvelun tarjoaminen tilapäisesti ja rajoittaa pääsyä Internettiin/verkkosivustolle. Suunnitellut ylläpitokatkot eivät ole käyttökatkoja. Laajemmista toimenpiteistä asiakasta informoidaan ennen toimenpiteen toteuttamista.

      • 5 Saatavuus

5.1 GNS takaa keskimääräisen käyttöasteen 99.7 %.

5.2 Korvausta voidaan myöntää, jos sovittu kaistanleveys asiakkaan palvelimille ei ole ollut käytettävissä taatun käyttöasteen mukaan, mikäli vika on GNS:n hallinnassa eikä käyttökatko koske edellä mainittua suunniteltua ylläpitoa. Lyhyet palvelukatkot voivat tapahtua myös normaalin toiminnan aikana eivätkä oikeuta korvaukseen tai hyvitykseen.

5.3 Korvaus tapahtuu, kun asiakas on jättänyt kirjallisen vaatimuksen asiasta ja GNS on tutkinut ja todennut, että korvauksen edellytykset ovat voimassa. Kirjallisen korvausvaatimuksen on oltava GNS:llä viimeistään kolmekymmentä (30) päivää sen jälkeen, kun kyseinen käyttökatko on oikaistu; muussa tapauksessa asiakkaan oikeus korvaukseen vanhenee. Asiakkaalla ei ole oikeutta esittää muita vaatimuksia taatun käyttöasteen/saatavuuden puutteesta kuin mitä tässä kohdassa on mainittu.

5.4 Korvaus tapahtuu asiakkaan kuukausimaksun palautuksena suhteessa siihen aikaan, jolloin häiriö tai käyttökatko on kestänyt. Asiakas on oikeutettu hyvitykseen vain vähennyksenä tulevasta laskusta. Tarkempia sääntöjä varten viitataan voimassa olevaan Palvelutaso-sopimukseen (SLA), joka on julkaistu verkkosivustolla.

      • 6 Vastuu

6.1 GNS vastaa palvelun tarjoamisesta sovitusti, velvoitteidensa täyttämisestä voimassa olevien lakien ja asetusten mukaisesti sekä palvelun suorittamisesta ammattimaisesti.

6.2 Asiakas sitoutuu käyttämään palvelua sovitusti sekä voimassa olevien lakien, sääntöjen ja asetusten mukaisesti ja maksamaan erääntyneet maksut ajallaan.

6.3 Asiakkaan on varmistettava, ettei kolmannella osapuolella ole oikeutta poistaa tai muuttaa asiakkaan omaisuutta toimittajan toimipaikasta sovittujen ehtojen mukaisesti.

6.4 Asiakkaalla ei ole oikeutta käyttää resursseja tai muuten pyrkiä luvattomaan pääsyyn GNS:n laitteistoon tai ohjelmistoon, järjestelmään tai muuhun tietoon, joka ei ole tarkoitettu asiakkaalle.

6.5 Asiakas on GNS:ään nähden yksin vastuussa kaikesta tiedosta, joka liittyy asiakkaan palvelun käyttöön tai johonkin, josta asiakas on vastuussa, ja joka on siirretty tai käsitelty palvelussa:

      1. Ei loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia tai muuten ole ristiriidassa voimassa olevan lainsäädännön kanssa
      2. On luonteeltaan häiritsevää, loukkaavaa ja/tai epäeettistä
      3. Voi vahingoittaa GNS:ää tai muita.

Mikäli jokin yllä mainituista kohdista rikotaan, GNS:llä on oikeus estää tiedon edelleen leviäminen palvelussa ja/tai palvelun jatkuva käyttö. GNS pidättää oikeuden arvioida aika ajoin, voidaanko tietoa tai muuta dataa pitää häiritsevänä, loukkaavana ja/tai epäeettisenä.

6.6 GNS:llä on oikeus saada kaikki palveluun siirretyt tai annetut tiedot, jotta se voi toteuttaa edellä mainitut oikeudet. Asiakkaan on annettava GNS:lle kaikki tuki tällaisen tutkimuksen suorittamiseksi.

6.7 Asiakas on GNS:ään nähden yksin vastuussa tiedoista, tuotteista ja/tai palveluista, joita asiakas tarjoaa Internetin kautta.

6.8 Asiakas vastaa siitä, että kaikki tarvittavat luvat on hankittu sekä tuotteille että palveluille, joita asiakas tarjoaa, sekä siitä, että kaiken vastaanottamisen, levittämisen ja/tai tiedon tallentamisen tapahtuu voimassa olevan lain mukaisesti.

6.9 Asiakas vastaa siitä, että luvattomat tahot eivät pääse käsiksi salasanoihin ja vastaaviin tietoihin säilyttämällä ne turvallisessa paikassa.

6.10 Asiakas vastaa virheistä tai puutteista asiakkaan laitteistossa, mikäli laitteistoa ei ole vuokrattu GNS:ltä tai tarvittaessa rahoitusyhtiöltä, sekä virheistä ohjelmistossa, jota GNS ei toimita. Toimittajan ohjelmistoehdot ovat voimassa.

      • 7. Maksut

7.1     Sopimuksessa mainitut hinnat, lukuun ottamatta tämän kohdan 7 mukaisia, ovat kiinteitä sopimuskauden aikana. GNS pidättää kuitenkin oikeuden tehdä hinnankorotuksia ennen jokaista uutta sopimus- tai jatkojaksoa. Lisäksi GNS:llä on oikeus nostaa palvelun hintoja enintään 10 % vuosittain ja lisäksi muuttaa hintoja välittömästi, ilman että asiakkaalla on oikeus purkaa sopimusta, jos: (i) GNS:n tuotteiden tai ohjelmistojen toimittajat, jotka sisältyvät palveluun, ovat nostaneet hintojaan tai lisenssimaksujaan; (ii) lainsäädäntö, valuuttamuutos, rahapoliittinen tai valuuttapoliittinen toimenpide tai muu viranomaismääräys aiheuttaa GNS:lle lisääntyneitä kustannuksia; tai (iii) yleinen kustannusnousu GNS:n palvelun tarjoamisessa johtuu asiakkaan käyttäjien/asiakkaiden määrän muutoksesta tai asiakkaan vaatimasta palvelun sisällön muutoksesta. Hinnankorotus kohdan (i)-(iii) mukaisesti on suhteellinen GNS:n kustannusnousuun nähden.

7.2     Maksut määräytyvät GNS:n kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan, ellei toisin sovita. Jos kiinteää hintaa ei ole nimenomaisesti sovittu, GNS:llä on oikeus jatkuvasti säätää hintaa. Kaikki maksut lasketaan SEK:ssä ja ne ovat ilman lainmukaista arvonlisäveroa (ALV). Maksut voivat koostua muuttuvista, kiinteistä tai kertaluonteisista maksuista. Laskutusmaksu on kaksikymmentäviisi (25) SEK per lasku.

7.3     Mikäli asiakas muuttaa toisiin tiloihin sopimuskauden aikana, GNS pidättää oikeuden laskuttaa asiakasta GNS:n aiheutuneista ylimääräisistä kustannuksista.

7.4     Korvauspyynnöt saatavuustakuun mukaisesti liitteessä B palvelutasot on tehtävä viimeistään kolmekymmentä (30) päivää asianomaisen jakson jälkeen. Korvaukset säädetään tulevassa laskutuksessa.

7.5     GNS pidättää oikeuden maksujen korotukseen. Maksukorotuksista on ilmoitettava asiakkaalle vähintään kolmekymmentä (30) päivää etukäteen. Tämä voidaan tehdä kirjeellä, faksilla, sähköpostilla tai ilmoituksena GNS:n verkkosivuilla. Maksujen alennuksia ei tarvitse ilmoittaa etukäteen.

7.6     Elleivät sopimuksesta muuta johdu, asiakas myöntää, että GNS:llä on oikeus veloittaa maksuja, kun palvelu on käyttökunnossa tai aikaisemman päivämäärän mukaan, jolloin asiakas on alkanut käyttää palvelua.

7.7     Jos GNS on käyttänyt oikeuttaan § 8.3 ja sulkenut asiakkaan palvelun, asiakkaan velvollisuus maksaa voimassa olevat kiinteät maksut säilyy edelleen.

      • 8 Maksaminen

8.1     Elleivät toisin sovita, muuttuvat maksut laskutetaan kuukausittain jälkikäteen ja kiinteät maksut kuukausittain ennakkoon. Lasku katsotaan toimitetuksi asiakkaalle viimeistään viiden (5) työpäivän kuluttua laskun lähettämisestä asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

8.2     Asiakkaan on maksettava siihen tiliin ja ennen laskussa ilmoitettua eräpäivää. Maksu katsotaan suoritetuksi, kun maksusumma on GNS:llä.

8.3     Mikäli maksua ei ole suoritettu viimeistään kymmenen (10) päivän kuluttua muistutuksen lähettämisestä asiakkaalle, GNS:llä on oikeus välittömästi sulkea sovitut palvelut, kunnes maksaminen tapahtuu.

8.4     Jos palvelu on suljettu § 8.3 ja 8.8 mukaan, on erityinen avausmaksu palvelun avaamisesta.

8.5     Myöhästyneistä maksuista peritään vuosittain viidentoista (15) prosentin viivästyskorko eräpäivästä siihen asti, kunnes maksu on suoritettu kokonaisuudessaan. GNS:llä on myös oikeus veloittaa lainmukaisia muistutusmaksuja ja mahdollisia perintämaksuja.

8.6     Jos asiakas ei ole käyttänyt tilattua palvelua viivästyksen tai asiakkaasta johtuvan syyn vuoksi, tämä ei vapauta asiakasta maksamisen velvollisuudesta.

8.7     Jos asiakas vaihtaa laskutusosoitettaan, siitä on ilmoitettava GNS:lle viipymättä kirjallisesti.

8.8     Jos on aihetta pelätä, että asiakas ei kykene täyttämään velvoitteitaan GNS:ää kohtaan, GNS:llä on oikeus purkaa sopimus välittömästi. Sen sijaan, että GNS purkaa sopimuksen, se voi vaatia, että asiakas asettaa vakuuden velvoitteidensa täyttämiseksi GNS:ää kohtaan. Vakuutena tarkoitetaan tilattujen palveluiden maksamista vastaavaa summaa, joka kattaa sekä jatkuvat että kiinteät maksut vähintään kolmen (3) kuukauden ajan ennakkoon, joka hyvitetään jälkikäteen todellisia kustannuksia vastaan. Jos asiakas ei pysty tai kieltäytyy asettamasta tällaista vakuutta, GNS:llä on oikeus purkaa sopimus välittömästi.

8.9     Asiakkaan on viipymättä ilmoitettava GNS:lle, jos lasku katsotaan virheelliseksi. Jos tätä ei tehdä kohtuullisessa ajassa (viimeistään 15 päivää laskupäivästä), asiakas menettää oikeuden tehdä laskulle vastalause.

      • 9 Omistusoikeus tuotteisiin ym.

9.1     Asiakkaan ostaessa tuotteita ja muuta laitteistoa tai ohjelmistoa GNS pidättää omistusoikeuden siihen asti, kun asiakas on maksanut ostohinnan kokonaisuudessaan.

9.2   Asiakkaan vuokrauksessa GNS myöntää asiakkaalle vain käyttöoikeuden vuokratuille tuotteille tai muille laitteille, jotka ovat välttämättömiä palvelua varten. Vuokratut tuotteet tai laitteet ovat GNS:n omaisuutta, eikä asiakas saa sopimuksen perusteella omistusoikeutta niihin. Vaihdetuista osista omistusoikeus kuuluu tuotteen omistajalle. Asiakkaan on huolehdittava kaikista tuotteista niin kauan kuin omistusoikeus on GNS:llä tai rahoitusyhtiöllä, tai asiakas ei ole vielä maksanut GNS:lle tai rahoitusyhtiölle ostamastaan tuotteesta kokonaisuudessaan.

      • 10 Vastuu palvelusta

10.1   GNS vastaa siitä, että palvelu täyttää vaatimukset, jotka asetetaan palvelun tarjoamiselle ja saatavuudelle liitteessä B. Asiakkaalla on oikeus korvaukseen, edellyttäen että palvelu ei ole ollut saatavilla liitteessä B määriteltyjen ehtojen ja palvelutasojen mukaan. Asiakkaalla ei ole oikeutta muuhun korvaukseen tai vahingonkorvaukseen sopimuksen mukaisista palvelutasosta poikkeamisista. Asiakkaalla on oikeus esittää seuraamuksia tämän kohdan mukaan vain, jos asiakas on antanut GNS:lle kirjallisen ilmoituksen tästä viimeistään kolmekymmentä (30) päivää sen jälkeen, kun asiakas on huomannut tai olisi voinut huomata vaateen perusteen.

10.2   GNS:n sitoumukset ja vastuu palvelusta ja ilmoitetusta hinnasta eivät sisällä asiakassijoitettujen tuotteiden huoltoa tai jos palvelu ei ole ollut saatavilla seuraavista syistä: (i) valmistusvirhe tai virhe, joka on aiheutunut asiakkaan käytöstä tuotteesta muiden laitteiden tai komponenttien kanssa, jotka vaikuttavat tuotteen toimintaan; (ii) asiakkaan laitteiston, ohjelmiston, laitteiden tai ohjelmistojen vuoksi; (iii) asiakkaan käyttöä tai käytön edellytyksiä tai huoltoa tai koska asiakas ei ole noudattanut palvelua koskevia ohjeita.

10.3   GNS ei vastaa palvelun häiriöistä tai rikkoutumisista tai niiden vuoksi aiheutuneista vahingoista, ellet voi todistaa, että häiriöt tai rikkoutumiset ovat johtuneet GNS:n huolimattomuudesta tai tahallisista rikkomuksista.

10.4   GNS ei ole vastuussa minkään liiketoimintaan liittyvän vahingon tai taloudellisen menetyksen korvaamisesta. Asiakas on vastuussa kaikista muista vahingoista ja vaateista, jotka johtuvat suoraan tai epäsuorasti sopimuksen ehtojen rikkomisesta tai sopimuksesta johtuvista muista velvoitteista, mukaan lukien asiakkaan tai kolmansien osapuolien työntekijöiden tai asiakkaan käyttäjien aiheuttamat vahingot.

10.5   Asiakas sitoutuu vapauttamaan GNS:n vastuusta ja vaatimuksista, jotka aiheutuvat asiakasvelvoitteiden rikkomisesta tai asiakkaan toimista tai laiminlyönneistä.

10.6   Asiakkaan korvausvelvollisuus on rajoitettu voimassa olevien lainsäädäntöjen mukaisesti eikä ylitä kolmensadan (300) EUR:n määrää.

      • 11 Sopimuksen kesto

11.1   Tämä sopimus on voimassa kolmekymmentä (30) päivää, jos asiakas ei ole irtisanonut sopimusta viimeistään kaksikymmentä (20) päivää ennen sopimuksen päättymistä. Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti.

11.2   GNS:llä on oikeus purkaa sopimus, mikäli asiakas ei täytä velvoitteitaan GNS:lle tai jos asiakas on jäänyt maksamatta.

11.3   GNS:llä on oikeus purkaa sopimus, jos asiakas tulee konkurssiin tai yrityksen purkamiseen tai asiakas ei enää kykene suorittamaan velvoitteitaan. Asiakkaalla ei ole oikeutta korvaukseen, jos GNS purkaa sopimuksen.

11.4   Kun sopimus päättyy, asiakasta koskeva palvelun käyttö lakkaa, ja GNS on oikeutettu poimimaan kaikki sen omistamat tuotteet ja laitteet, eikä asiakas saa olla häiritsemättä niitä.

11.5   Osapuolet voivat purkaa sopimuksen, jos toinen osapuoli rikkoo sopimuksen ehtoja, ja rikkomus ei ole päättynyt seitsemäntoista (17) päivän kuluessa toiselle osapuolelle osoitetusta kirjallisesta vaatimuksesta.

  • 12 Verkkotunnukset

12.1 GNS välittää verkkotunnusten rekisteröintiä halutulle huipputunnukselle. GNS ei ole vastuussa rekisteröijän toiminnasta eikä rekisteröi haluttua verkkotunnusta, jota on välitetty.

12.2 GNS ei ole vastuussa mahdollisista vahingoista tai menetyksistä, jotka johtuvat verkkotunnuksen rekisteröimättömyydestä.

  • 13 Immateriaalioikeudet

13.1 Kaikki immateriaalioikeudet GNS:n toimittamiin laitteisiin, ohjelmistoihin, käyttöohjeisiin tai muuhun omaisuuteen ja tietoon kuuluvat ja pysyvät GNS:n tai sen lisenssinantajien omaisuutena. Asiakkaalle myönnetään sopimuksen perusteella rajoitettu, ei-yksinoikeudellinen ja ei-siirrettävä tai -luovutettava oikeus käyttää asiakasta varten saatavilla olevaa ohjelmistoa tilaamien palveluiden käytössä.

13.2 Asiakas ei ole oikeutettu kopioimaan, monistamaan tai muuten kopioimaan saatua ohjelmistoa.

  • 14 Tiedon häviäminen tai vääristyminen

14.1 GNS ei ole vastuussa sähköisesti palvelun kautta välitetyn tiedon häviämisestä tai vääristymisestä.

14.2 GNS ei ole velvollinen ottamaan varmuuskopiota asiakkaalta GNS:lle siirretyistä tiedoista, ellei siitä ole erikseen sovittu.

  • 15 Korvausvelvollisuus

15.1 GNS on vastuussa vain suorista vahingoista, jotka ovat aiheutuneet GNS:n tai sen edustajan huolimattomuudesta.

15.2 GNS:n vastuu palvelusta ei kata virheitä, jotka ovat vähäisiä palvelun tarkoitetun käytön kannalta tai jotka aiheuttavat vain vähäistä haittaa asiakkaalle.

15.3 GNS ei ole vastuussa missään tapauksessa välillisistä vahingoista, kuten menetetystä voitosta tai hyödystä, alentuneesta tuottavuudesta/tuotannosta tai muista liiketoimintahäviöistä, joita asiakas saattaa kärsiä. GNS ei myöskään ole vastuussa kolmansien osapuolten vahingoista, asiakkaan kyvyttömyydestä täyttää sitoumuksiaan kolmansille osapuolille tai muista vahingoista, joita GNS ei kohtuudella voinut ennakoida.

15.4 Asiakas sitoutuu korvaamaan GNS:n kolmansilta osapuolilta GNS:ää kohtaan esittämistä vaatimuksista, jotka johtuvat asiakkaan vastuulla olevista tiedoista § 6 mukaan.

15.5 GNS ei ole vastuussa kadonneesta tiedosta eikä tiedon vääristymisestä kolmansien osapuolten luvattoman pääsyn vuoksi GNS:n tietoresursseihin.

15.6 GNS:n vahingonkorvausvastuu on rajoitettu enintään 5000 kr per vahinko.

  • 16 Sopimuksen purkuperusteet

16.1 Jos osapuoli rikkoo sopimusta eikä ole korjannut rikkomusta viimeistään kaksikymmentä (20) päivää sen jälkeen, kun kirjallinen huomautus on annettu toiselle osapuolelle, on jälkimmäisellä oikeus irtisanoa sopimus välittömästi kirjallisesti.

16.2 Osapuolella on aina oikeus irtisanoa sopimus välittömästi, jos toinen osapuoli on keskeyttänyt maksut, aloittanut velkasaneerausneuvottelut, on likvidoinnissa, mennyt konkurssiin tai osoittaa muita selvän maksukyvyttömyyden merkkejä.

  • 17 Force Majeure

Osapuolet vapautuvat seuraamuksista, jos tietyn velvoitteen täyttäminen estyy tai vaikeutuu olennaisesti olosuhteista, joita osapuoli ei kohtuudella voinut hallita tai ennakoida. Vapauttavina olosuhteina pidetään mm. työriitoja, sotia, salamoitumista, tulipaloja, epäedullisia sääolosuhteita, onnettomuuksia, viranomaismääräyksiä tai muuta julkista sääntelyä, viranomaisten puuttumista, haltuunottoa, kuljetus-, energiat tai muuta vastaavaa puutetta. Jos force majeure -tilanne ilmenee, on asiaankuuluvan osapuolen ilmoitettava siitä.

  • 18 Sopimuksen siirto

Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää kokonaan tai osittain oikeuksiaan ja velvoitteitaan sopimuksen mukaan ilman GNS:n etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.

GNS:llä on kuitenkin oikeus siirtää kokonaan tai osittain oikeuksiaan ja velvoitteitaan sopimuksen mukaan sekä siirtää sopimus kokonaisuudessaan ilman asiakkaan suostumusta. GNS:llä on aina oikeus siirtää oikeus saada maksua sopimuksen mukaan.

  • 19 Salassapito

Osapuolet sitoutuvat olemaan paljastamatta ulkopuolisille tietoja, joita kumpikin osapuoli on saanut ja joita pidetään liikesalaisuuksina tai muuten luottamuksellisina. Osapuolten on myös toteutettava tarvittavat toimenpiteet estääkseen tällaisten tietojen leviämisen tai paljastamisen kolmansille osapuolille kummankin osapuolen työntekijöiden tai muun puolesta, josta osapuoli on vastuussa.

  • 20 Ehtojen muuttaminen

20.1 Nämä yleiset ehdot ovat voimassa 25. toukokuuta 2018 alkaen ja toistaiseksi. GNS:n yleisten ehtojen muutoksista on ilmoitettava vähintään yhden (1) kuukauden etukäteen.

20.2 Jos muutokset ovat asiakkaalle merkittävää haittaa, asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus voimaan astuvan muutoksen ajankohdasta. Tällainen irtisanominen on tehtävä kirjallisesti ja viimeistään sopimuksen muutoksen voimaan tullessa.

  • 21 Peruutusoikeus (Koskee Vain Kuluttajia)

21.1 Peruutusaika

Mikäli asiakas on kuluttaja Ruotsin lain mukaan, hänellä on oikeus peruuttaa sopimus, mikäli hän ilmoittaa GNS:lle tästä neljäntoista (14) päivän kuluessa sopimuksen solmimisesta (peruutusaika).

21.2 Poikkeukset peruutusajasta

Mikäli asiakas (kuluttaja) suostuu siihen, että GNS aloittaa palvelun käyttöönoton peruutusajan kuluessa, ts. edellä mainitussa neljässätoista (14) päivässä, peruutusaikaa ei sovelleta. Asiakas on näin ollen tietoinen siitä, että mikäli palvelu on otettu käyttöön tai täyttäminen on aloitettu kuluttajan suostumuksella, tai kuluttaja on alkanut käyttää palvelua peruutusajan kuluessa, peruutusoikeus, kuten edellä 18.1 kohdassa mainitaan, lakkaa.

  • 22 Sopimuksen päättymisen seuraukset

Kun sopimus lakkaa olemasta voimassa, asiakkaan oikeus käyttää GNS:n palveluja lakkaa myös. Irtisanomisaikojen päättyessä asiakas on velvollinen viipymättä palauttamaan/poistamaan GNS:n mahdollisesti toimittaman ohjelmiston palvelua varten ja kirjallisesti vahvistamaan, että näin on tehty.

  • 23 Riita

23.1 Sopimusta, sen soveltamista tai tulkintaa koskevat riidat ratkaistaan Ruotsin yleisessä tuomioistuimessa, jossa Tukholman käräjäoikeus on ensimmäinen aste. Käsittelyssä sovelletaan Ruotsin lakia.

23.2 Edellä mainitusta huolimatta GNS pidättää itsellään oikeuden nostaa kanne muussa yleisessä tuomioistuimessa tai ulosottoviranomaisessa maksamattomista vaatimuksista sopimuksen mukaisista palveluista.

  • 24 Henkilötietojen käsittely

24.1 Yleisiin ehtoihin liitetään GDPR-politiikka, joka löytyy yleisten ehtojen liitteenä sekä verkkosivuiltamme www.gns.se, ellei erityistä henkilötietojen käsittelijä-sopimusta ole tehty.

  • 25 Erityiset liitteet

25.1 GDPR-politiikkamme on säädetty liitteessä 1.

Scroll to Top